PROBLEM
Jeżeli jakieś świadczenie medyczne, nie może zostać zrealizowane w dniu zgłoszenia, poradnia, w której pacjent chce się leczyć, wpisuje go na listę oczekujących. Wyznaczany jest termin, w którym pacjent powinien zgłosić się do lekarza. Prowadzenie list oczekujących jest obowiązkowe. Ma na celu zapewnienie wszystkim pacjentom równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.
Aż trudno sobie wyobrazić, ale aż jedna trzecia umówionych wizyt nie dochodzi do skutku z powodu niezgłoszenia się pacjenta. Jest to problem dotyczący wszystkich naszych poradni. Zjawisko to ciągle się nasila, prowadząc do wydłużania kolejek oczekiwania na świadczenia medyczne oraz znacząco podnosząc koszt udzielania takiego świadczenia. W czasie kiedy personel oczekuje na pacjenta wielu innych pacjentów oczekuje na to świadczenie i chętnie skorzystałoby z możliwości wcześniejszej realizacji świadczenia.
Narodowy Fundusz Zdrowia podał do wiadomości, że co trzeci pacjent wpisany na listę oczekujących nie zgłasza się na wizytę lub zabieg. Nieodwołanie wizyty jest obecnie najczęstszą przyczyną ograniczonej dostępności do świadczeń medycznych.
ODWOŁAJ WIZYTĘ
Jeśli nie możesz lub nie chcesz w umówionym terminie odbyć wizyty odwołaj ją. Odwołanie wizyty, z której nie możemy skorzystać, umożliwi szybszą pomoc innemu pacjentowi. Telefon do przychodni nie kosztuje wiele, a może uratować zdrowie lub życie innemu człowiekowi, który czeka na świadczenie medyczne!